tag:blogger.com,1999:blog-3896796189473572462.post439187063908887499..comments2023-06-07T05:24:13.705-07:00Comments on Cemal Ererdi: TRAFİK SİGORTALARI -2-Cererdihttp://www.blogger.com/profile/14539723102698013372noreply@blogger.comBlogger7125tag:blogger.com,1999:blog-3896796189473572462.post-83045139718931065652015-05-14T05:19:29.608-07:002015-05-14T05:19:29.608-07:00Teşekkürler Cemal Bey, fırsatçılar dışında herkes ...Teşekkürler Cemal Bey, fırsatçılar dışında herkes için faydalı olur bu değişiklik.sygnylmzhttps://www.blogger.com/profile/09940560848084279491noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3896796189473572462.post-54102458407877593412015-05-14T03:44:16.217-07:002015-05-14T03:44:16.217-07:00Sayın Yılmaz,ben yazımda geçmişe dönük etkisini ağ...Sayın Yılmaz,ben yazımda geçmişe dönük etkisini ağırlıkla anlatmaya çalıştım,bu konuda bir değişiklik yok.Diğer yandan bu değişiklik bundan sonrası için olumlu olmakla birlikte ,genel şartlarla yapılan bu değişiklik ile ilgili hukukçuların görüşleri önem kazanıyor,sorunu tam olarak halledermi hukukçu değilim yorum yapamıyorum.Cererdihttps://www.blogger.com/profile/14539723102698013372noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3896796189473572462.post-66029685402697680252015-05-14T02:35:26.357-07:002015-05-14T02:35:26.357-07:00Cemal Bey, yeni genel şartlar yayınlandı. Sektörün...Cemal Bey, yeni genel şartlar yayınlandı. Sektörün gözü aydın :) Yukarıdaki yazınızda değişiklik yapmak gerekecek herhalde. Siz etkisinin nasıl olmasını bekliyorsunuz?<br /><br />http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2015/05/20150514-5.htmsygnylmzhttps://www.blogger.com/profile/09940560848084279491noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3896796189473572462.post-61696547142398105012015-04-18T03:14:21.280-07:002015-04-18T03:14:21.280-07:00Kemal bey ilginize teşekkürler,hazine ve denetleme...Kemal bey ilginize teşekkürler,hazine ve denetleme kurulu bu konuda son dönemde hassas bir şekilde yaklaşıyorlar,garanti fonu sermaye artışı yapamayacak şirketlerin sorumluluklarını karşılayacak düzeydedir,diğer açıklar şirketlerce zamana yayılarak fiyat artışı yada sermaye artışı yolu ile karşılanacaktır,Burada en önemli konu sorunlu şirketlerin daha fazla piyasa payı almasının önüne geçilmesi kararlılığının gösterilmesidir.<br />Bu kararlar sürprizdir,dünyadada çok fazla örneği yoktur,bunları çözmek yeni kanun ve genel şartlarla mümkündür,bu konunun öneminin bürokrasiye anlatılması gerekir.yeni karar çıkarmı ? Her an her şey olabilir,sürpriz zaten kelime anlamı ile beklenmeyendir.Cererdihttps://www.blogger.com/profile/14539723102698013372noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3896796189473572462.post-72363077821480970232015-04-18T02:59:41.851-07:002015-04-18T02:59:41.851-07:00Sayın Ylmz
Bloglardaki yazıların bu tür değerlendi...Sayın Ylmz<br />Bloglardaki yazıların bu tür değerlendirmeler ile yani yartışılarak değer katması mümkün ,teknik değerlendirmeleriniz için sizi kutlarım,<br />Muallakların gerçeğe daha yakın sonuçlar verdiğini görüyoruz.çünkü ödenenler daha çok dosya değil aksiyon adedini vermekte,yani gerçekçi sonuç üretmiyor,<br />Ortalama muallak rakkamları aktüeryel analiz sonucu ortaya çıkmakta bu bakımdan şu şirket bu şirketten ziyade sektörün ortalamalarının en azından bu rakkama yakın olması daha doğru olur gibi,giderek 80 binlere yaklaşmasıda bence gerçekçi<br />Ödenenin hasara olan oranının yüksek olmasının analizinde yine geçmiş yıllardan gelen hasarların ödenmesinin önemli yer tuttuğu(muallak tutulmuş yüksek ödenen yada hiç dosya yok ödenen)görülecektir,<br />Yazıda belirtildiği üzere sorun geçmiş yıllarda mevcut istatistiklere göre fiyatlanmış,satılan poliçelerin geçmişe dönük hiçbir şekilde değerlendirmeye alınmamış bu tür hasarlarla karşılaşmasıdır.<br />Bugün bazı şirketlerin daha iyi fiyat vermesinin temelindede geçmişte yoğun trafik poliçesi kesmemesi avantajından yararlanma isteği yatmaktadır.Cererdihttps://www.blogger.com/profile/14539723102698013372noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3896796189473572462.post-40969153262355449722015-04-17T04:39:03.983-07:002015-04-17T04:39:03.983-07:00Cemal Bey öncelikle her zaman olduğu gibi değerli ...Cemal Bey öncelikle her zaman olduğu gibi değerli yazınız için çok teşekkür ederim.<br /><br />TSB'deki verileri incelediğimde 2014 yılı içinde dosya başına ödenen ortalama maddi tazminatın 1.869 TL, bedeni tazminatın 36.455 TL, tedavi tazminatının ise 11.565 TL olduğunu görüyorum. Bununla birlikte dosya başına ayrılan ortalama muallak maddi tazminat 2.184 TL, bedeni tazminat 56.482 TL, tedavi tazminatı 16.828 TL. Yani ödenen tutarlara bakınca muallakların aslında o kadar da düşük olmadığı görülüyor. Tabii ki bir bütün üzerinden yüzde yüz doğru sonuçlara ulaşmak mümkün değil ancak benim de yapabildiğim sizin gibi TSB verileri üzerinden toplam bir sonuca ulaşmaya çalışmak. Bu nedenle dosya başına 65.000 TL ayrılması gerektiği veya şirketlerin olması gerekenden eksik muallak ayırdığı sonucuna nasıl geldiğinizi anlayamadım. Axa'nın bedeni muallaklar için ayırdığı ortalama tutar 64.536 TL olduğu için mi bu sonuca vardınız? Bence bu yaklaşım doğru değil çünkü HDI, Eureko gibi şirketlerin ayırdığı ortalama da 80.000 TL'lere yaklaşıyor. Hangisini doğru kabul edebiliriz ve dosyaları tek tek incelemeden böyle bir sonuca nasıl varabiliriz? <br /><br />Ayrıca yaptığım hesaplamaya göre ortalama ayrılan muallak tutarı ile prim tutarları arasında bir korelasyon yok. Generali ve Ergo güzel birer örnek olarak gösterilebilir. Generali ortalama prim anlamında en ucuz 6. şirketken dosya başına ayırdığı ortalama bedeni muallak 57.223 TL. Yani az muallak ayırdığı için düşük fiyat verebiliyor (ki Generali fiyat rekabeti yapıyor) sonucuna da ulaşamıyorum.<br /><br />Primlere baktığımızda da dediğiniz gibi 2014 yılında şirketlerin çoğunun ortalama primi 2013 yılına göre azalmış. İlk üç şirket arasında ise yalnızca Axa'nın ortalama prim tutarı azalmış. Allianz ve Anadolu'nun ortalama prim tutarında artışlar var. Bununla birlikte Mapfre ve Halk Sigorta'nın ortalama prim tutarında aşırı azalışlar var (%21 ve %30). Bu iki şirketin portföylerinde çok kritik bir değişiklik olmadıysa bu sonuçlar vahim.<br /><br />Sorun muallaklardan çok daha temel bence. 5 milyar TL prim yazarken 3,5 milyar TL hasar ödemesi yapıp bir o kadar tutarda da davayla karşı karşıya kalıyorsanız (bu karşılıkların eksik olmadığı varsayılsa bile) fiyatlamanız muallak karşılıklardan bağımsız olarak yanlış demektir. Şirketlerin çoğu trafik dışındaki branşlardan 2014 yılında kar ettiğine göre şu anki tablo maalesef trafik sigortalarında zarar etme pahasına müşteriye verilen düşük primlerin diğer sigorta ürünlerini satın alan müşterilerden karşılandığını gösteriyor. Bunun sürdürülebilirliği yok ve belki de diğer branşların yeteri kadar gelişememesinin sebebi de trafik branşı yüzünden diğer branşların fiyatlamasında ciddi esneklikler yapılamaması olabilir. Burada sektör kendi dinamikleriyle yıllardır bir düzeltme yapmadığına göre devletin konuya el atarak trafik sigortası üreten şirketlerin ayrı bir tüzel kişilik haline getirilmesi yönünde adım atması gerektiğini düşünüyorum.sygnylmzhttps://www.blogger.com/profile/09940560848084279491noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3896796189473572462.post-84413154848511392912015-04-17T04:03:53.455-07:002015-04-17T04:03:53.455-07:00Cemal Bey elinize sağlık gerçekleri kamuoyu ile pa...Cemal Bey elinize sağlık gerçekleri kamuoyu ile paylaştığınız için teşekkür ederim.2 sorum olacak,1-Hazine karşılıklar konusunda yeterince denetim veya kontrol yapabiliyor mu?2000'li yıllardaki gibi sigorta şirketlerinin olası iflasında garanti fonundaki vatandaşların parası yetecekmidir?2-Son yıllarda yargı kararları ve bu kararların geçmiş 10 yılı kapsaması sektörde hesapta olmayan çıkışlara sebep olmakta.Bundan sonra yargı'dan gelebilecek en büyük karar tehlikesi! nedir?TeşekkürlerAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/05644159923585700402noreply@blogger.com