Müşterilerini memnun etmek için sigorta şirketlerinin
öncelikle şirket içinde müşteri odaklı kültür oluşturmak konusunda çalışma
yapmaları mutlaka gereklidir. Artık eskisi gibi ürün bazlı bakış açısını içeren
organizasyonlar gerek dağıtım kanalı ve gerekse müşterilerin beklentilerine
cevap verememektedir. Her bir ürünün takip edildiği bölümlerin kendilerini
genel şirket hedeflerinden soyutladıkları ve ürünün performansını takip
ettikleri bir anlayışın yeni dönemdeki müşteri beklentilerine cevap veremediği
görülmektedir. Ancak ne yazık ki Avrupa'da gerçek anlamda müşteri odaklı bir
operasyon oluşturan sigorta şirketi görülmemektedir. Şirketlerin eski
yapılarının yeni anlayışa dönüşmesindeki güçlükler yanında bilgi işlem
altyapısının değişmesinin çok büyük maliyetler nedeni ile mümkün olamaması bu
geçişin bir türlü gerçekleşememesine yol açmaktadır. Operasyonların giderek
büyümesi ve iç organizasyonların bu gelişmelere cevap verecek şekilde
oluşturulamaması işin yürütülmesini zorlaştırmaktadır. Bugün sigorta
şirketlerinde işi hemen çözecek kişilere ulaşılması ya da cevapların istenilen
sürede alınabilmesi son derece güç hale gelmektedir.
Dünyada yapılan araştırmalarda sigorta şirketlerinin
yöneticilerinin bu konuda oldukça sorun yaşadıklarının farkında olduklarını ve
bu konuda önlem almalarının mutlaka gerekli olduğunu kabul ettiklerini
göstermektedir. CEO'lar özellikle sigorta işinin uzun soluklu bir iş olması
nedeni ile müşterilerini sigorta dönemi içinde tatmin edemedikleri takdirde
kaybedeceklerinin ve tekrar geriye döndürmelerinin çok zor olduğunun bilincinde
olduklarını ancak bu noktada müşterilerin isteklerini tam anlamıyla
karşılayamadıklarını ifade ediyorlar. Müşterilerin taleplerinin ne olduğunu
anlayacak şekilde yapılanmaktan çok içyapısal taleplere göre organize olmayı
seçen şirketler bu iki grubun
beklentileri arasındaki uçurum nedeni ile bir türlü akışkan bir organizasyon kuramamaktadırlar.
Globalleşen şirket yapıları ve kanuni gerekler nedeni ile şirketin içyapılarında giderek esas müşteri anlayışında da kayma yaşanmakta ve esas müşteri ana şirket ya da kanuni merciler olmakta bunun sonucunda şirket içindeki önemli kaynaklar bu müşterilerin tatmin edilmesine ayrılmaktadır. Bu öncelikler ise nihai müşterinin önem sırasını şirket içinde aşağılara düşürebilmektedir. Bu gidişat son dönemlerde uluslararası şirketlerin giderek daha merkezi bir anlayışa kayması nedeni ile artma eğilimine girmiştir.
beklentileri arasındaki uçurum nedeni ile bir türlü akışkan bir organizasyon kuramamaktadırlar.
Globalleşen şirket yapıları ve kanuni gerekler nedeni ile şirketin içyapılarında giderek esas müşteri anlayışında da kayma yaşanmakta ve esas müşteri ana şirket ya da kanuni merciler olmakta bunun sonucunda şirket içindeki önemli kaynaklar bu müşterilerin tatmin edilmesine ayrılmaktadır. Bu öncelikler ise nihai müşterinin önem sırasını şirket içinde aşağılara düşürebilmektedir. Bu gidişat son dönemlerde uluslararası şirketlerin giderek daha merkezi bir anlayışa kayması nedeni ile artma eğilimine girmiştir.
Son dönemde yapılan araştırmalar Müşteri ilişkileri ve servis kalitesi yüksek şirketlerde ortaya çıkan önemli ortak başarı noktalarını ortaya koymaktadır,bu ortak özellikler aşağıdaki şekilde sıralanabilir:
• Başarılı şirketlerde ilk öncelik mutlaka müşteriye
verilmektedir.
• Başarılı şirketlerde müşterinin tatmininde üst yönetici
ve ekibi mutlaka aktif görev almaktadır.• Başarılı şirketlerin müşterisi ile çok kuvvetli ilişki kurabilenler olduğu ilk olarak tespit edilen husus olarak öne çıkmaktadır.
• Başarılı şirketler dağıtım kanalı ile birlikte müşteri ilişkileri için temel unsur olan gerekli bilgileri oluşturmuş şirketlerdir. Burada önemli olan dağıtım kanalı ile sigorta şirketi arasında güven ilişkisinin tam olarak kurulması ve müşterinin sahipliği konusunda farklı düşünce yapısına sahip olunmamasıdır.
• Başarılı sigorta şirketlerinin ürün ve müşteri ilişkilerinin organizasyonel olarak oluşturulmasında mutlaka müşterilerin ihtiyaçlarının dikkate alındığı görülmektedir. Bu anlayışla yönetilen şirketlerin özellikle son derece proaktif ve çevik oldukları bunun sonucunda da en yüksek müşteri memnuniyeti rasyolarına ulaştığı görülmektedir.
Önümüzdeki dönemde sigorta şirketlerinin operasyonel olarak müşterisine en iyi hizmet verecek bir biçimde alt yapısını oluşturmaları gerekecektir. Bu operasyonlarda en yüksek müşteri mutluluğuna ulaşacak şirketler giderek sadece fiyatlama yapan, hasar ödeyen şirketler olmaktan çıkarak müşterilerine ellerindeki çok büyük bilgi havuzundan faydalanmak sureti ile çeşitli öneri ve tavsiyelerde bulunan güvenilir bilgi üreten kurumlara dönüşecektir. Örneğin müşterileri araç alırken en uygun aracı önerebilecek bilgi ve donanıma sahip şirketler aynı şekilde sağlık konusunda yine müşterisine en doğru bilgiyi verebilecek bir yapıya doğru kendini adapte edecektir.
Sadece sorun çözmekle kalmayıp, sorunu fırsata çevirmeyi bilen, bu yolla sigortalısını daha iyi tanıyan, belki de bunu bir büyük veri şeklinde kullanan şirketin daha çok kazanacağını anlıyorum. Elinize sağlık Cemal bey.
YanıtlaSil"Örneğin müşterileri araç alırken en uygun aracı önerebilecek bilgi ve donanıma sahip şirketler aynı şekilde sağlık konusunda yine müşterisine en doğru bilgiyi verebilecek bir yapıya doğru kendini adapte edecektir "
YanıtlaSilÇok doğru Cemal Bey...
Araç satışı yapan şirketler ve yetkili servisler içerisinde oluşturulmuş bu acenteler bunları yapmalıdır ki;
Dışarıdaki acenteler aç kalsın ve kapansın...
Zaten bakım ve yol yol yardım paketleri,kredi oranları ve v.b kolaylıklar ile bir adım önde gidiyorlar.
Müşterilerimizi kaybediyoruz.
Birde sağlık paketi,yangın,dask,konut da satsınlar.
Yok olsun bu acenteler.
Ne güzel yol göstermişsiniz...
Sizi tebrik ediyorum.
Vedat bey,ellerindeki büyük bilgi havuzunu şirketleri ile kullanacak kesim profosyonel acentelerdir,hangi marka daha ucuza tamir ediliyor,hangi hastalıkta hangi doktor daha yetkin vsvs bu bilgiyi oto satıcılarının kullanması mümkün değilki,onlar sadece kendi sattıkları markalar hakkında bilgi verebilirler,yanlış anladınız herhalde,
SilCemal Bey sanırım ben yanlış anladım.
SilSiz gelecekten bahsediyorsunuz.
Ben şu andayım...
Ve müşterilerimi bu araç satış şirketlerinin acentelerine kaptırıyorum...
Dedim ki bir de bunları yaparlarsa eyvah !
Ama sizin bahsettiğinizde olursa ki;
çok güzel olurdu.
O zamanda vay halimize !
satilik guvercin ilanlari
YanıtlaSil