Amazon, son yıllarda dünyada e-kitap piyasasını elinde tutan ve sadece Amerikan piyasasında % 30'luk piyasa payını tek başına kontrol eden ve her yıl sürekli olarak piyasa payını arttıran en önemli dağıtım kanalı olarak öne çıkmış durumda. Bu mektupta yazarların Amazon'a karşı çıkışın temel nedeni Amazon'un internet üzerinden sattığı
e-kitapların fiyatını 9,99 $ altına düşürmek istemesi ve bunun yanında kendi gelirini %30'a çıkarmayı yayımevlerinden talep etmesiydi. İlk etapta yayımevi olarak pazarın önemli bölümünü kontrol eden en büyük yayımcı Hachette yayımevi ile
yapılan görüşmelerde bu konuda anlaşma olmayınca Amazon bu yayımevine ait
kitaplara daha fazla fiyat koymaya, teslim sürelerini geciktirmeye başladı ve
Hachette’e ait kitapların satışını bir ölçüde düşürmeyi başardı.
Yayımevlerinin son dönemeki ortalama operasyonel karlarının % 10,8 - % 11,6 arasında
olduğunu belirten yayımevleri bu konuda yaklaşım göstermelerinin mümkün olmadığını açıklarken Amazon'un taleplerini karşılamak konusunda tek çıkar yolun yazarların kendi gelirlerinden feragat etmeleri olduğunu açıkladılar. Bu açıklama ile birlikte son yıllarda gelirleri 2005
yılına göre % 29 azalan, yıllık ortalama gelirleri 11.000 pounda kadar düşen yazarlar artık bu sınırın
altına inmenin mümkün olmadığını ifade ederek tepkilerini bu
ilanla kamuoyu ile paylaştılar.
Bu ilanın sonrasında Amazon bu ilanın arkasında Hachette'in
olduğunu ve kamuoyunun e-kitap fiyatlarını arttırmak isteyen bu yayımevini
uyarması gerektiğini ve hatta gerekirse boykot bile uygulanabileceğini açıkladı.
Bu tartışmalar sonucunda yazarlar arasında beyin fırtınaları
toplantıları yapılmaya başlandı ve neden biz topluma direkt olarak ulaşmıyoruz
ve yazdıklarımızı direkt olarak aracı kullanmadan satmıyoruz şeklinde düşünceler oluştu. Bu noktada tüketicilerin kitap alma alışkanlıklarının daha ziyade bu
konuda uzmanlaşmış sitelerde arayışlar yapmak sureti ile gerçekleştiği
gerçeğini gören bir bölümü bu kez yayımevlerinin varlığını sorgulayarak
neden Amazon'a biz direkt olarak ulaşmıyoruz şeklinde görüş bildirdiler. Bu konudaki tartışmaların hala çok sıcak biçimde devam ettiğini, farklı çıkar gruplarının kendi haklarını korumaları adına nasıl davranacaklarını önümüzdeki günlerde göreceğimizi söyleyebiliriz.
Aslında gazetede gördüğüm bu ilan sonrası oluşturduğum bu yazıda, tüm sektörleri ilgilendiren bazı ipuçları olduğunu düşündüm, bunlar;
Aslında gazetede gördüğüm bu ilan sonrası oluşturduğum bu yazıda, tüm sektörleri ilgilendiren bazı ipuçları olduğunu düşündüm, bunlar;
- Bugün tüm sektörlerde internetle satış modeli nedeni ile ciddi dönüşüm sancılarının
yaşandığı,
- Tüketicilere ulaşmadaki modellerin sürekli sorgulandığı,
- Maliyetlerin en makul olması konusunda rekabetin şirketleri
ciddi anlamda sıkıştırdığı,
- Üretenlerin gelirlerinde giderek azalma yaşanacağı,
- Müşteriyi elinde tutan, müşterinin aradıklarını bulmasını
kolaylaştıran platformları kuran ve ciddi satış yapma potansiyelini harekete
geçiren sitelerin sonuçta marjların önemli bir bölümünü almak konusunda giderek daha fazla talepkar
olacağı şeklinde özetlenebilir.
Günaydın Cemal Bey, son iki yazınız farklı segmentlerde aynı sorunu dile getiriyor. Sancılı bir değişimin yanısıra, birtakım yerler (yayınevi, acenteler vb) sönmeye başlamış bile...bu değerli iki yazınızı erken uyarı olarak alabilenler ve değişime yönelik doğru şekil alanlar avantajlı olacaklar
YanıtlaSilÖncelikle bakış açımı genişleten,değiştiren ve fikirlerime olumlu katkılar sağlayan paylaşımlarınız için teşekkür ederim.
YanıtlaSilyazılarınızın ,röportajlarınızın ve dönem dönem bizler için hazırlattığınız kitapların yeni fikirlere teşvik etmesine ve kişisel düşüncelerimde de revizeler yapmama sebep olmuştur.
Her zamanki gibi Çok güzel bir yazı olmuş elinize sağlık.
Blogunuz bol okurlu, keyifli olsun inşallah.
Sizinle bugünkü heyecanımı paylaşmak istedim
Biz bugün kurumsallaşmanın / uzman acente modelinin/müşterimizi ,çalışanımızı ve veri tabanımızı yenilememizin keyfini yaşıyoruz.
Ayrıca mali tablolarımızı da rahatlıkla hazırlar duruma gelmenin güvenide bambaşka(günlük nakit akış tablosu ve bütçe)
Biz Tapu Sigorta'nın geleceğini sizin sayenizde inşa ettik.
Şimdi 2015 yılındaki amacımız İnşa ettiğimiz bu geleceği ,garanti altına almak
Bunun içinde önceliğimiz finansal ürünlerle değerimiz arttırmak.yeni müşteri girişini hızlandırmak.Ve
Uzman modelde eksik olan boşlukları call center ekibiyle tamamlamak.
Bugün büyük bir projeye işkur ile imza attık ve Tapu akademiyi kurduk.artık personellerimizi kendi akademimizden istihdam ederek aidiyet/sadakat ve uzman personeller yanında sigortacılık bölümünden yeni mezunlara iş olanağı sağlamak.
ve tabiki digitalleşme yolunda çalısmalarımıza da hız verdik .İnşalllah 50 yıl daha Tapu sigorta tapu grup olarak yoluna devam edecek .
Belki yazım uzun gelebilir size ama heyecan bu .,,,,kaynağı da sizsiniz
Sizinle paylaşılmaz ise nasıl bileceksiniz hangi kapılar arkasında kimlerin sizden nasıl feyz aldığını
Saygılarımla
Hülya hanım,yazınız ve düşünceleriniz için çok teşekkür ederim,
YanıtlaSil