Aslında konunun sadece açgözlülükle açıklanması çokta
doğru değil. Ana sorun kapitalist sistemin geldiği nokta. Bu konuda yeni bir
yaklaşım gündeme getirilip tartışılmadıkça sistemin böyle devam etmesi ve de bu
tür skandallarla karşılaşılması kaçınılmaz olarak gözüküyor. Uluslararası, özellikle
tamamı yada büyük çoğunluğu halka açık şirketlerde hisse senedi değeri ve
getirisi konusundaki beklentiler yöneticilerin bu baskılar karşısında karı
maksimize etme yönündeki çabaları işi bu noktaya getiriyor. Yöneticiler önce
karlılıktaki beklentilere uygun gerekli düzenlemeleri yaparak hedeflerine
ulaşmaya çalışıyorlar.
Bir süre sonra giderek artan kar baskısını karşılamakta
zorluk yaşıyorlar. Ya maliyette yada satış fiyatında bir takım manipülasyonlar
yaparak bir süre daha beklentileri karşılamaya ve yöneticilik sürelerini
uzatmaya, bonus vs. getirilerini en yüksek noktada tutmaya çalışıyorlar. Bu
sarmal her yıl giderek büyümeye ve içinden çıkılmaz hale geldikçe etik
değerlerden giderek daha fazla uzaklaşmaya başlanıyor. Müşteri beklentilerini
hiçe sayma ve en büyük müşterinin sermayedar olduğu yeni bir anlayış
şirketlerde egemen oluyor. Her konuya kar ve getiri penceresinden bakma şirket kültürü
haline geldikçe şirketler giderek merkezden yönetilen, merkezin dediklerini en
iyi yapan yöneticilerle çalışan tek tip organizasyonlara dönüşüyor.
VW ve otomotiv sektörü şimdilik öne çıktı ama çok sayıda
sektör ve şirket örneğini önümüzdeki günlerde görmemiz kaçınılmaz.
AXA' daki göreviniz süresi içerisinde bir personeliniz olarak (şuan değilim) çalışanların sorunlarına göstermiş olduğunuz olumlu yaklaşım ve bize katkılarınızdan dolayı teşekkür eder, bundan sonraki çizdiğiniz yolda her zaman yanınızda olduğumu bilmenizi ve ileriki yaşantınızda başarılar dilerim.
YanıtlaSilSaygılarımla;
MESUT TATLI
(Genel Müdürlük Hasar Uzmanı)
Biz çok iyi bir takımdık Mesut,katkılarına ben tşk ederim,svglr
YanıtlaSilCemal bey sizleri özledik .Sizleri saygiyla takip ediyoruz.
YanıtlaSilVolkan Çanakcı
Cemal bey sizleri özledik .Sizleri saygiyla takip ediyoruz.
YanıtlaSilVolkan Çanakcı
Tşklr,bende ,svglr
SilGüzel bir bakış açısı. Gerçekten de sorun şu veya bu şirkette değil, kapitalizmde. Çok uzağa da gitmeye gerek yok, Soma faciasına bakmak yeterli. Tüketici daha ucuza enerjiye ulaşabilsin, üreticinin de karı artsın diye hayatı hiçe sayılan işçiler. Facebook'ta mesaj paylaşmaya gelince herkes cengaver kesiliyor ama acaba bu mesajları paylaşan kaç kişi kıyafetinden, tatilinden, restoran harcamalarından kısıp da işçilerin güvenli bir ortamda çalışabilmesi için aldığı enerjiye daha fazla bedel ödemeye gözü kapalı razı olur? Muhtemelen x firmasından değil daha ucuza üreten y firmasından alır. Iphone üretiminde çalışan işçilerin en azından biraz daha insancıl şartlarda çalışması karşılığında kaç kişi acaba iPhone x'ini 200 dolar daha pahalıya almak ister?
YanıtlaSilvolkwagen kAPLUMBAĞA..reklam sektöründe derslik,,,almanyada bütün gazetelerin arkası boş ibembeyazdı ,,dikatli bakarsanı tam ortasında ,,lütfen büyüteçle bakın diyiyor ,,,büyüteçle bakıldığında bir voswagen kaplumbağa,,aynı gün bütün fırınlarda ekmeler kaplumbağa şeklinde,,,susuz çalışan bu araba alman lar sağlam araba yapar imajı verdi,,,alman endüstrisi tasarım ve sağlamlığı ile ön plana çıkarken...italyanlar aerodinamik pahalı aabalarla ön plana çıktı,,japon estetiği ve ekonomikliği ön plana çıkarken..,,araba endüstrisini yok etti,,endüstri çağında japonlar arabadan çok yedekparçadan kazandı ve sağlam arabalar bzumadığı için almanlar yenisini almıyordu,,japonlar hangi parçanın ne zaman bozulacağını biliyordu..,,almanlar rekabet edemedi,,,tüketim ekonomisi kazadı,,,,,,,
YanıtlaSil