1.Çalışanların yetkinliklerinin arttırılması
2.Bilgi üretme ve paylaşım sistemlerinin yeterliliği
3.Çalışanlarına yetki vermek, motive etmek, takip etmek
Son on yıl içinde yönetim ile ilgili düşünce yapısında
kaydedilen en önemli değişikliklerden birisi hatta en önemlisi şirket içinde
çalışanların rolünün farklılaşmasıdır. Artık rutin işlerin hemen hemen tamamı
otomatik olarak yapılmaktadır. Elektronik olarak çalışan şirketler bu rutin
işleri sisteme tanımlayarak sistemin akışkan olmasına katkı sağlamakta ve hatta
müşterilerinin tüm işlemleri ve hizmetleri kendilerinin almasına olanak
sağlamaktadırlar. Artık aynı işlerin defalarca ve aynı şekilde yapılması şirketin
verimliliğine ve kurumsal başarıya olumlu etki sağlayamamaktadır. Eğer mevcut
finansal ve müşteri performansının üzerinde bir performansa ulaşılmak
isteniyorsa sadece üst düzey yöneticilerin geliştirdiği standart operasyon
kalıpları yeterli olmayacak, işlemleri yapan ve müşteri ile en yakın biçimde
çalışanların yaratıcı fikirleri mutlaka değerlendirmeye ve uygulamaya tabi
tutulacaktır.
Çalışanların rolünde meydana gelen bu değişiklik, şirketlerin çalışanlarını yeniden eğiterek onların yaratıcı yeteneklerini şirketin amaçlarına ulaşma doğrultusunda harekete geçirmelerini gerektirir. Çalışanların şirkete olan katkısının arttırılması için üzerinde durulması gereken üç konu aşağıdaki gibidir.
1. Çalışanların Tatmini:
Çalışanların tatminini sağlama noktasında şirketlerin
çalışanlarının moralini yüksek tutması ve yaptıkları işin genelinden tatmin
olmalarına gayret etmesi gerekir. Verimlilik, taleplere karşılık verebilme, kaliteli
servis ve müşteri hizmetlerindeki başarı aslında tamamen tatmin olmuş
çalışanların eseridir.
Çalışanların tatmin edilmesinde;
A. Kararlara katılımın teşviki
B. Başarının fark edilmesi ve takdir edilmesiC.Yaratıcılığı ve inisiyatif kullanımının desteklenmesi
D.İşin başarılması için gereken bilgiye erişim olanağı
gibi faktörler son derece önemlidir
2. Çalışanların Kalıcılığı:
Şirketin uzun dönemli ilgi duyduğu yani uzun zaman
çalışmak istediği elemanların şirket bünyesi içinde tutulması ile ilgili bir
amaçtır. Şirkette uzun süreden beri çalışmakta olan ve bağlılık duyan
elemanlar, şirketin değerlerini içselleştiren ve bunu müşterilerine olumlu biçimde
aktaran kişilerdir.
3. Çalışanların Üretkenliği:
Şirketteki yetenek ve moralleri yüksek çalışanların
müşteri memnuniyetini yükseltecek biçimde şirket içi işlemleri en hızlı ve en
doğru biçimde yapabilmesidir. Şirketten şirkete değişmekle birlikte en basit
verimlilik ölçüsü her çalışanın ne kadar değer yarattığının tespiti
çalışmasıdır.Bugün her işletme, müşterileri tarafından çalışanlarının temsil ettiği şekilde görülür. Müşteri çalışandan iyi hizmet almışsa o şirket iyi bir şirkettir, kötü servis almışsa o şirket çok kötü bir şirkettir. Şirketin tanınırlığına bu kadar önemli etkisi olan insan faktörüne yeterince önem veriliyor mu sorusu günümüzde en çok üzerinde durulması gereken soru olarak öne çıkıyor.
AXA'nın büyük ölçüde başardığı bir alan olduğunu düşünüyorum... İnsan Zenginliği konusundaki yazınızı mevcut çalışma alanımla hemen paylaştım. Teşekkürler
YanıtlaSil