1. Genlerde oluşan gelişmeler: İnsan hayatının uzaması ve
genlerde yapılan çalışmalar sonucunda insanların bu genleri satın almaları
beklentisi ile birlikte özellikle hayat sigortacılığında inanılmaz değişimler
olması kaçınılmaz gibi duruyor.
2. Mobil telefonlar: Mobil telefonların kabiliyetlerinin
giderek artması ki artık kalp atışları, tansiyon, şeker seviyesi gibi konularda
bile yakında yardımcı olacak aygıtlar üretilecek gibi gözüküyor. Bu aygıtlar
sayesinde bu bilgilerin sigorta şirketlerine direkt olarak gönderilmesi ile
birlikte artık sağlık sigortaları ya da hayat sigortaları konusunda şirketlerin
işlerini basitleştirmeleri ve müşteriye özgü bürokrasiden uzak iş kabul ve
fiyatlama uygulamaları geliştirebilecekleri ve işlemleri daha da kolay hale
getirecek önlemler ve sistemler oluşturmaları bekleniyor. Yeni dönemde her gün
45 dakika egzersiz yapan birinin 400 kalori yaktığını bilen sigorta
şirketlerinin fiyatlamasında bunu dikkate alacağı bir dönem artık geliyor.
3. GPS: GPS teknolojisindeki çok önemli değişimler ve
gelişimler sonrasında kişinin bulunduğu mekân, kullandığı yollar, yaşadığı
alanlar kolaylıkla bilinebilecek, bu bilgiyi sigorta endüstri elde edip
kullanarak özellikle oto sigorta fiyatlamasında önemli farklılıklar yaratabilecektir.
Eğer kişi çok hızlı kullanıyorsa, suç yoğunluğu yüksek yerlerde dolaşıyorsa, gece
geç saatlerde araç kullanıyorsa sigorta şirketleri bu bilgileri kullanarak
fiyatlama yapabilecek, tabii ki bu aslında önümüze çok önemli bir sorunu da
beraberinde getirecek; kişisel alanın ne kadarına kadar girilebileceği ya da
sigortalıların buna ne ölçüde izin vereceği?
Beklenti bu bilgileri paylaştığında daha az prim elde edebileceklerini
gören sigortalıların bu bilgileri rahatlıkla paylaşabileceği şeklinde. Bu
bilgiler sadece oto sigortalarında değil ev sigortalarında da rahatlıkla
kullanılabilecek gibi gözüküyor. Evlerin Google’dan takibi, konutun
özelliklerinin, kullanımının bilinmesi, sigorta sektörüne kullanabileceği
inanılmaz imkânlar sunacak. Diğer yandan sigorta sektörünün benzer
teknolojilerden faydalanarak yangın, hırsızlık gibi olayları anında tespit
edebilecek sistemler kurabilmesi ve müdahale edebilecek bir takım kurgular
sağlaması da beklentiler arasında.
4. Bilginin kullanılması ve işlenmesi: Artık bilginin
elde edilmesi ve kullanılması süreleri giderek düşüyor. Diğer yandan bilginin
kısa sürede bayatlaması da söz konusu. Bu bakımından anlık bilgiye ulaşım ve bu
bilginin hemen analiz edilerek sonucunun hemen kullanılması gündemdeki en
önemli konu olarak görülüyor. İşletmelerin kendi iç organizasyonlarını bu
gelişmelere göre yeniden dizayn etmeleri kaçınılmaz gibi gözüküyor. Artık geçen
yılın geçen ayın bilgilerinin analizi ile bu bilgilere göre çıkan sonuçlara
uygun yeni stratejiler uygulamak devri kapandı. Günlük hatta saatlik
gelişmelere göre kendimizi adapte edecek sistem ve iç organizasyonlar kurmamız
şart gibi gözüküyor.
5. Kişiselleşme ihtiyacı: Sigortacılık başlangıcından
itibaren aslında risklerin bir havuzda biriktirilmesi temeline dayanmıştır.
Ancak sigortacılığın bugününe kadar bu prensibin geçerli olması aynen devam
edeceği anlamına gelmiyor, artık her bir birey genelin sonuçlarına göre değil
kendi özelliklerine uygun bir biçimde değerlendirilmeyi şirketlerden bekleyecek.
Sigorta şirketine telefon açtığında ya da bir hizmet talep ettiğinde ya da
fiyatlama uygulamalarında kendisine herkes gibi davranılmasından nefret eden
bir yeni müşteri kitlesine karşı hazır bir sistemin sigorta endüstrisince
kurulması gerekiyor.
6. Sürücüsüz otomobiller: Google’ın başlattığı ve giderek
yaygınlaşması beklenen sürücüsüz araçların trafiğe çıkması ile birlikte sigorta
sektöründe geleneksel sigorta teminatları bile yeniden tanımlanacak. Sürücüsüz
araçların yol açacağı kazalarda sorumluluğun artık kişilerden bu araçları imal
eden şirkete geçmesi le birlikte trafik sigortalarından ürün sorumluluğuna
doğru gidecek bir büyük değişim gündeme gelebilecek gibi gözüküyor.
7. Araçlarda kirala ve bırak sistemi: Şehirlerin giderek büyümesi,
trafiğin giderek yoğunlaşması artık araç sahipliği yerine araçların bir adreste
kiralanıp bir başka adreste bırakılması şeklinde çözümlerin yaygınlaşmasını
beraberinde getirecek. Bu gelişim araç sahipliğine yoğunlaşmış sigorta
poliçelerinden büyük filoların kiralık araçlarının sigortalanması şekline büyük
bir dönüşümü beraberinde getirecek gibi gözüküyor.
Yeni dönem bugüne kadar uygulanan temel prensiplerin çok
dışında bir sigortacılığın müşteriler tarafından talep edileceğini bize
söylüyor. Daha müşteri odaklı, daha hızlı, daha çok bilgiyi kullanan, daha çok kişiselleştirilmiş,
daha çok mobil telefon ve diğer aygıtların kabiliyetlerinden faydalanan, daha
az bürokrasi içeren, işlerin çoğunu interaktif biçimde müşterilere yaptıran,
değişen satın alma anlayışının ihtiyaçlarını karşılayan bir yeni döneme sigorta
şirketleri ayak uydurabilecek mi yoksa bunu iyi yapabilecek sigorta dışı
kurumlar mı bu işe soyunmak isteyecek önümüzdeki dönemde bunu heyecanla
bekleyip göreceğiz.
Saydığınız maddeler dışında ben araç içi kameraların ileride sigorta sektörü için çok önemli olacağını düşünüyorum.
YanıtlaSilDoğrudur,teknolojik gelişmeler her gün yeni bir uygulamayı getiriyor ve bunlarda sigortacılığı kesinlikle etkileyecek,
YanıtlaSilYapmış olduğunuz tespitlerin bir çoğunun gerçekleşmesi sanılandan çok daha hızlı hayatımıza girecek. Bu sırada bizim gibi sektör aracılarının da ne yapacağını bilmeden şaşkın şakın etrafına bakınmak yerine kendilerini bunlara hazırlamaları gerektiğini düşünüyorum. Değişim sürecinde sadece kaybedeceklerine odaklanan sektör temsilcileri kaybetmeye mahkum. Buna karşın her yenilik bir fırsat alanı oluşturacaktır. Bu fırsat alanlarını önceden gören, erkan davranan, değişime göre pozisyonlarını güncelleyen sektör temsilcileri kazananlar listesinde olacaktır.
YanıtlaSilAslında yazınızın 4. maddesinde bu değişimler karşısında yok olmamanın yegane ipucunu veriyorsunuz...
Çok değerli tespitleriniz var Cemal Bey, paylaşımlarınız çok değerli...
Teşekkürler...
Aracıların değişmesi gerekli aksi takdirde çok elenme olası gözüküyor,
SilKısa zamanda Türkiye piyasasında da göreceğimiz bu yenilikler beraberinde, belli iş kollarında uzmanlaşan sigorta şirketleri veya hizmetlerin diğer sigorta şirketleri ile ortak bir platform üzerinden verilmesi gibi şu an için "radikal" sayılabilecek uygulamaları da getirecektir. Yazınızda belirttiğiniz gibi, süreçlerinde verimliliği ve etkin risk yönetimini öne çıkaran şirket pazarın lideri olacak şirkettir.
YanıtlaSilSaygılarımla
Zeynep STEFAN
Gerek dagitim kanali yonetimi gerek bazi konularin outsource edilmesi sirketlerin farklilasmasini saglayacak,diger yandan sigortaci olmayan kurumlarin sigortacilik yapmasi(google vb)gundeme gelecek gibi,ozetle cok kisa surede degisim cok hizli olacak.
SilSayın Yetkili, "2DAYS İÇİNDE HIZLI Mümkün olduğunca ÖNEMLİ, Mikro Mali Fon Plc Ticari ve Kişisel", X-mas Kredisi, "% 2 faiz oranı ile Konut Kredisi.İsteyen Kişiler Kredi İdaresine aşağıda belirtilenlerle E-posta yoluyla irtibat kurmalısınız: Bilgi: ", İLK ADI: ..... SON SIRRI: ...... ÜLKE: ....... TELEFON NUMARASI: ..... MESLEK: ...... YAŞI: .. ........... SEKS: ...... EVLİLİK DURUMU: ...... KREDİ TUTARI GEREKLİDİR: ...... DÜNYA GELİRLİĞİ ...... KREDİ SÜRESİ :. ..... Görevlisi Adı: Kredi Yatırım teklif E-posta: Taylorwilsonloancompany@gmail.com, Teşekkürler Ve Tanrı Bless, Saygılar
YanıtlaSilBay Taylor