29 Eylül 2014 Pazartesi

GELECEKTE SİGORTA SEKTÖRÜNÜ DEĞİŞTİRECEK GELİŞMELER

Sigorta sektöründe bugüne kadar olan değişimler daha ziyade kendi iç dinamiklerinden kaynaklanıyordu ancak artık kendi dışında olan değişim ve gelişimlerin sigorta sektörünü çok kapsamlı bir transformasyona uğratacağı beklenmektedir. Son dönemde bu anlamda diğer sektörlerde yaşanan gelişimler nelerdir diye baktığımızda aşağıda sıralananların öne çıktığını görmekteyiz.

1. Genlerde oluşan gelişmeler: İnsan hayatının uzaması ve genlerde yapılan çalışmalar sonucunda insanların bu genleri satın almaları beklentisi ile birlikte özellikle hayat sigortacılığında inanılmaz değişimler olması kaçınılmaz gibi duruyor.

2. Mobil telefonlar: Mobil telefonların kabiliyetlerinin giderek artması ki artık kalp atışları, tansiyon, şeker seviyesi gibi konularda bile yakında yardımcı olacak aygıtlar üretilecek gibi gözüküyor. Bu aygıtlar sayesinde bu bilgilerin sigorta şirketlerine direkt olarak gönderilmesi ile birlikte artık sağlık sigortaları ya da hayat sigortaları konusunda şirketlerin işlerini basitleştirmeleri ve müşteriye özgü bürokrasiden uzak iş kabul ve fiyatlama uygulamaları geliştirebilecekleri ve işlemleri daha da kolay hale getirecek önlemler ve sistemler oluşturmaları bekleniyor. Yeni dönemde her gün 45 dakika egzersiz yapan birinin 400 kalori yaktığını bilen sigorta şirketlerinin fiyatlamasında bunu dikkate alacağı bir dönem artık geliyor.

3. GPS: GPS teknolojisindeki çok önemli değişimler ve gelişimler sonrasında kişinin bulunduğu mekân, kullandığı yollar, yaşadığı alanlar kolaylıkla bilinebilecek, bu bilgiyi sigorta endüstri elde edip kullanarak özellikle oto sigorta fiyatlamasında önemli farklılıklar yaratabilecektir. Eğer kişi çok hızlı kullanıyorsa, suç yoğunluğu yüksek yerlerde dolaşıyorsa, gece geç saatlerde araç kullanıyorsa sigorta şirketleri bu bilgileri kullanarak fiyatlama yapabilecek, tabii ki bu aslında önümüze çok önemli bir sorunu da beraberinde getirecek; kişisel alanın ne kadarına kadar girilebileceği ya da sigortalıların buna ne ölçüde izin vereceği?

Beklenti bu bilgileri paylaştığında daha az prim elde edebileceklerini gören sigortalıların bu bilgileri rahatlıkla paylaşabileceği şeklinde. Bu bilgiler sadece oto sigortalarında değil ev sigortalarında da rahatlıkla kullanılabilecek gibi gözüküyor. Evlerin Google’dan takibi, konutun özelliklerinin, kullanımının bilinmesi, sigorta sektörüne kullanabileceği inanılmaz imkânlar sunacak. Diğer yandan sigorta sektörünün benzer teknolojilerden faydalanarak yangın, hırsızlık gibi olayları anında tespit edebilecek sistemler kurabilmesi ve müdahale edebilecek bir takım kurgular sağlaması da beklentiler arasında.

4. Bilginin kullanılması ve işlenmesi: Artık bilginin elde edilmesi ve kullanılması süreleri giderek düşüyor. Diğer yandan bilginin kısa sürede bayatlaması da söz konusu. Bu bakımından anlık bilgiye ulaşım ve bu bilginin hemen analiz edilerek sonucunun hemen kullanılması gündemdeki en önemli konu olarak görülüyor. İşletmelerin kendi iç organizasyonlarını bu gelişmelere göre yeniden dizayn etmeleri kaçınılmaz gibi gözüküyor. Artık geçen yılın geçen ayın bilgilerinin analizi ile bu bilgilere göre çıkan sonuçlara uygun yeni stratejiler uygulamak devri kapandı. Günlük hatta saatlik gelişmelere göre kendimizi adapte edecek sistem ve iç organizasyonlar kurmamız şart gibi gözüküyor.

5. Kişiselleşme ihtiyacı: Sigortacılık başlangıcından itibaren aslında risklerin bir havuzda biriktirilmesi temeline dayanmıştır. Ancak sigortacılığın bugününe kadar bu prensibin geçerli olması aynen devam edeceği anlamına gelmiyor, artık her bir birey genelin sonuçlarına göre değil kendi özelliklerine uygun bir biçimde değerlendirilmeyi şirketlerden bekleyecek. Sigorta şirketine telefon açtığında ya da bir hizmet talep ettiğinde ya da fiyatlama uygulamalarında kendisine herkes gibi davranılmasından nefret eden bir yeni müşteri kitlesine karşı hazır bir sistemin sigorta endüstrisince kurulması gerekiyor.

6. Sürücüsüz otomobiller: Google’ın başlattığı ve giderek yaygınlaşması beklenen sürücüsüz araçların trafiğe çıkması ile birlikte sigorta sektöründe geleneksel sigorta teminatları bile yeniden tanımlanacak. Sürücüsüz araçların yol açacağı kazalarda sorumluluğun artık kişilerden bu araçları imal eden şirkete geçmesi le birlikte trafik sigortalarından ürün sorumluluğuna doğru gidecek bir büyük değişim gündeme gelebilecek gibi gözüküyor.

7. Araçlarda kirala ve bırak sistemi: Şehirlerin giderek büyümesi, trafiğin giderek yoğunlaşması artık araç sahipliği yerine araçların bir adreste kiralanıp bir başka adreste bırakılması şeklinde çözümlerin yaygınlaşmasını beraberinde getirecek. Bu gelişim araç sahipliğine yoğunlaşmış sigorta poliçelerinden büyük filoların kiralık araçlarının sigortalanması şekline büyük bir dönüşümü beraberinde getirecek gibi gözüküyor.

Yeni dönem bugüne kadar uygulanan temel prensiplerin çok dışında bir sigortacılığın müşteriler tarafından talep edileceğini bize söylüyor. Daha müşteri odaklı, daha hızlı, daha çok bilgiyi kullanan, daha çok kişiselleştirilmiş, daha çok mobil telefon ve diğer aygıtların kabiliyetlerinden faydalanan, daha az bürokrasi içeren, işlerin çoğunu interaktif biçimde müşterilere yaptıran, değişen satın alma anlayışının ihtiyaçlarını karşılayan bir yeni döneme sigorta şirketleri ayak uydurabilecek mi yoksa bunu iyi yapabilecek sigorta dışı kurumlar mı bu işe soyunmak isteyecek önümüzdeki dönemde bunu heyecanla bekleyip göreceğiz.

7 yorum:

  1. Saydığınız maddeler dışında ben araç içi kameraların ileride sigorta sektörü için çok önemli olacağını düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Doğrudur,teknolojik gelişmeler her gün yeni bir uygulamayı getiriyor ve bunlarda sigortacılığı kesinlikle etkileyecek,

    YanıtlaSil
  3. Yapmış olduğunuz tespitlerin bir çoğunun gerçekleşmesi sanılandan çok daha hızlı hayatımıza girecek. Bu sırada bizim gibi sektör aracılarının da ne yapacağını bilmeden şaşkın şakın etrafına bakınmak yerine kendilerini bunlara hazırlamaları gerektiğini düşünüyorum. Değişim sürecinde sadece kaybedeceklerine odaklanan sektör temsilcileri kaybetmeye mahkum. Buna karşın her yenilik bir fırsat alanı oluşturacaktır. Bu fırsat alanlarını önceden gören, erkan davranan, değişime göre pozisyonlarını güncelleyen sektör temsilcileri kazananlar listesinde olacaktır.

    Aslında yazınızın 4. maddesinde bu değişimler karşısında yok olmamanın yegane ipucunu veriyorsunuz...

    Çok değerli tespitleriniz var Cemal Bey, paylaşımlarınız çok değerli...

    Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aracıların değişmesi gerekli aksi takdirde çok elenme olası gözüküyor,

      Sil
  4. Kısa zamanda Türkiye piyasasında da göreceğimiz bu yenilikler beraberinde, belli iş kollarında uzmanlaşan sigorta şirketleri veya hizmetlerin diğer sigorta şirketleri ile ortak bir platform üzerinden verilmesi gibi şu an için "radikal" sayılabilecek uygulamaları da getirecektir. Yazınızda belirttiğiniz gibi, süreçlerinde verimliliği ve etkin risk yönetimini öne çıkaran şirket pazarın lideri olacak şirkettir.
    Saygılarımla
    Zeynep STEFAN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerek dagitim kanali yonetimi gerek bazi konularin outsource edilmesi sirketlerin farklilasmasini saglayacak,diger yandan sigortaci olmayan kurumlarin sigortacilik yapmasi(google vb)gundeme gelecek gibi,ozetle cok kisa surede degisim cok hizli olacak.

      Sil
  5. Sayın Yetkili, "2DAYS İÇİNDE HIZLI Mümkün olduğunca ÖNEMLİ, Mikro Mali Fon Plc Ticari ve Kişisel", X-mas Kredisi, "% 2 faiz oranı ile Konut Kredisi.İsteyen Kişiler Kredi İdaresine aşağıda belirtilenlerle E-posta yoluyla irtibat kurmalısınız: Bilgi: ", İLK ADI: ..... SON SIRRI: ...... ÜLKE: ....... TELEFON NUMARASI: ..... MESLEK: ...... YAŞI: .. ........... SEKS: ...... EVLİLİK DURUMU: ...... KREDİ TUTARI GEREKLİDİR: ...... DÜNYA GELİRLİĞİ ...... KREDİ SÜRESİ :. ..... Görevlisi Adı: Kredi Yatırım teklif E-posta: Taylorwilsonloancompany@gmail.com, Teşekkürler Ve Tanrı Bless, Saygılar

    Bay Taylor

    YanıtlaSil